Tuesday 6 October 2015

TAK DE KEJE CARI KEJE


Semasa saya kecil dulu kami lebih banyak bermain dari belajar maklumlah orang tua dulu-dulu bukan nak kisah sangat tentang pelajaran anak anak macam ibubapa sekarang. Kerana terlalu banyak bermainlah menjadikan kami boring pula dengan bermain yang akhirnya membawa kepada kami bermain sesuatu permainan yang pelik yang tak pernah saya lupakan sehingga sekarang, iaitu permainan mengeletek antara kami.

Permainan ini adalah di mulakan dengansesaorang itu kena mengeletek sesaorang yang lain dengan mempaturahkan duit sekolah (sekupangg je).Jadi antara yang paling tahan kena geletek adalah saya berbanding dengan adik saya yang dua orang lagi itu. Pertandingan di mulakan dengan mengeletek saya terlebih dahulu saya selamba saja dan apabila tiba giliran adik saya yang paling mudah ketawa saya cuma perlu mengeletek dari jauh saja dia dah gelak berguling-guling. Selepas itu masuk pusingan adik bomngsu saya mengeletek adik yang mudah geli itu ah dialah pemenangnya tetapi adik saya minta berutang dulu kerana tak ade duit katanya.


Kisah mereka menuntut utang ni lah yang merimaskan bapa saya kerana memakan masa bertahun tahun untuk di lunaskan. malah menjadi perbalahan pula antara adik saya yang bongsu dan adik saya yang pengeli tu. budak kecik la katakan. Tapi itu dulu sekarang mereka sudah berpangkat besar dan kami saling menghormati antara satu dan lain. masa kecil mengingatkan saya segalanya yang manis tak ade masalah

No comments:

Post a Comment